woensdag 14 november 2012

Wat kaartjes en wat kruiden

 De afgelopen dagen wat kaartjes kunnen maken en verder druk in de weer geweest met de rest van mijn kruiden te drogen voordat het straks te streng winter/ koud word. Ik moet het doen met mijn balkonnetje en de kruiden en planten die ik gebruik, al dan niet in voedsel of olie en zalfjes, wierook  (en wat verder aan de orde komt...;-)) moeten dan ook staan en hangen met als gevolg dat sommige het gewoon niet overleven. Aan de slag dus met kachel, magnetron ( dat gaat prima!) en onderste boven hangen op de vliering.
Hiernaast wat foto's, niet van alles maar om een idee te geven wat ik zoal in potjes prop :-) van jeneverbes en gulden roede tot rozenblaadjes en salie alles wat daar tussenzit.
hoe dan ook, het ruikt erg lekker @ casa de hooge nu.

Verder nog heerlijk de tijd gehad om wat kaartjes te
maken zowel kerst als beterschap.

 Het leven is goed!






Made some cards in the past few days and I also dried a lot of my plants and herbs before winter really kicks in and it gets too cold. I don't have a garden so I have to make due with a balkony to grow my plants and herbs that I use for food, oils, lotions ointments insence and whatever else may be in place.... and because they can only stand and hang in pots, some ( most) of them don't get through the winter all that good. So I got crackin'hangin'them upside down in the attic, drying them on the heater and in the microwave ( that actually works quite well!)  Here are some pics to give you an idea of what I cram into pots :-) It varies from sage, rose pettals  to rosemary and anything inbetween. In any case; it's smells heavenly @ casa de hooge right now :-)

Still had some time to make a few cards. Get well cards as well as christmas card...

Life is good!

17 opmerkingen:

  1. Wat een post !!! Jij bent wel een bezige bij.
    Die potjes vind ik super leuk ! Je bent een echte overlever.
    En dan al die kaartjes, allemaal zoooo mooi, vooral die met de vogeltjes vind ik super !
    Leuk, al die mooie dingen.
    Liefs,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat veel kruiden bewaar jij in potjes, heb je die allemaal zelf geteeld ??

    En je kaartjes zijn ook weer erg leuk !!!

    groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat heb jij een hoop kruiden zeg?Je komt zeker de winter wel door.

    En je kaartjes zijn weer schitterend geworden.

    groetjes Ju@nita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je zelf je kruiden droogt!
    Het ziet er heel leuk uit in die potjes.
    Je kaarten vind ik stuk voor stuk prachtig...
    De allermooiste vind ik die met die vogelkooi!
    Liefs,
    Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow gaaf al die kruiden Anita wat een werk zeg. En mooie kaartjes heb je gemaakt je gaat lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. bedankt voor de leuke berichtjes!

    even voor de duidelijkheid, niet alle kruiden op de foto heb ik NU gedroogd, sommigen al eerder. en ik teel een heleboel zelf maar ik mag ook uit tuintjes van andere "pikken "( met toestemming hoor) en bijvoorbeeld goudsbloem, waar ik calendula zalf van maak, die koop ik gedroogd omdat ik echt niet zo een zee aan goudsbloemen kwijt kan op mijn balkon, haha!

    groetjes
    anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Woww.... wat een boel kruiden heb jij, gaaf om dat zo bij elkaar te zien. Mooie kaartjes heb je gemaakt, die met de vogelkooi is toch wel mijn favoriet........

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jij hebt aardig wat gekweekt op je balkon Anita!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohh ik lees nu ineens je opmerking. Haha ik vroeg me al af hoe groot je balkon was :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. tis een lekker balkonneke ingen maar ZO groot nou ook weer niet haha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke kaartjes. Vooral die met de birdies.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben wel heel benieuwd wat je allemaal zelf maakt zeg..
    En waar we een bestelling kunnen plaatsen..

    Ik heb ooit is een calendulazeep gehad. Maak jij die ook toevallig??

    BeantwoordenVerwijderen
  13. En wat doe je met de zaden van de Vrouwenmantel ??

    groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. met de zaden niets ria: de vrouwenmantel kweek ik niet zelf ( balkonnetje = niet handig) ik koop en of krijg haar.( ik gebruik het blad) Ik gebruik haar onder anderen in kruiden buideltjes om bij je te dragen. al door de germanen werd vrouwenmantel gewijd aan freya, godin van de vruchtbaarheid.

    @mnieks
    nee calendula zeep ( nog?) niet, wel de zalf. verder gebruik ik mijn kruiden voor veel dingen zolas zalfjes en ( massage) olien, kruidenbuideltjes gevuld met allerhande kruiden en half edelstenen om bij je te dragen voor verschillende doeleinden, thee, koken, ik maak er wierrook van etc. ik heb geen winkeltje waar je een bestelling kunt plaatsen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat een werk, al die kruiden!
    En je kaartjes.zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een werk al die kruiden. Kan me voorstellen dat het huis heerlijk ruikt. En je kaarten zijn erg mooi.

    liefs Heidie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een werk zeg om al die kruiden te drogen en te verwerken. Maar wel heel gaaf.
    Leuke kaartjes vooral met de poes vindt ik leuk.

    Groetjes Rosalien

    BeantwoordenVerwijderen