vrijdag 21 december 2012

beter,yule en een kaartje

Zo Ik voel me weer tip top in orde, had een buikloop virusje opgepakt hier of daar, nu light de jongste met "gestrekte oortjes"... hopelijk issie gauw weer de oude...

Vandaag 21 december, de winter zonnewende.als korte uitleg, een feest dat al in de tijd van de Germanen gevierd werd:  De dag van de langste nacht en de kortste dag. We vieren de wedergeboorte van het licht, de zon, het feit dat vanaf deze dag de dagen weer zullen gaan lengen.Het is een feest van vrede. Van de overwinning van licht op duisternis. Een strijd tussen koning Eik (Licht) en koning Hulst (duisternis), waarbij de Eikenkoning wint. Het is de tijd van inspiratie, vooruitblikken en uitgelatenheid. Het valt overigens altijd maar een enkele dagen voor het Christelijke kerstfeest. 

Gisteren ter ontspanning nog even meegedaan aan een kleine online crop op het SA forum met een kaartje als resultaat.



Zo en nu aan de arbeid! fijn weekend!


2 opmerkingen:

  1. Ja, de dagen lengen terug ! Ik had op FB volgende gezet : "In plaats van te denken dat morgen de wereld vergaat, denk ik aan 't feit dat vanaf morgen de dagen terug langer worden ! Kwestie van de juiste prioriteiten kiezen."
    Zoveel positieve reactie, hi, hi.
    En je kaartje vind ik gewoon top. Zo leuk dat plaatje met die kikkers en prachtige kleuren.
    Bovendien ben je genezen en dat is goed nieuws.
    Liefs,
    Hilde
    PS : waar haal jij toch altijd die leuke plaatjes vandaan ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankjewel lieve hilde!

    het plaatje is een ouderwets poezie plaatje,die kan ik niet laten liggen als ik ze ergens zie en heb er aardig wat * bloos* verder haal ik mijn plaatjes uit tijdschriften ( als ik iets zie waarvan ik denk oh mooi dan knip ik het uit, beetje een tik van me...) en natuurlijk good old internet!

    BeantwoordenVerwijderen