zondag 9 juni 2013

Van kleuren en kleden naar altaar en chanting


Al twee jaar ben ik verlieft op  deze kleden maar, geld groeit niet aan bomen dus  moest ik even geduld hebben en geduld is een schone zaak ....

Maar gisteren zijn we ze gaan halen en ik ben er superblij mee. Ik word helemaal vrolijk als ik de kamer inkom!
Dus lang gewacht en stil gezwegen, niet gedacht en toch gekregen zou mijn moeder gezegd hebben :-)

Deze week ben ik ook begonnen aan een serie ATC's, niet voor een swap dit keer maar gewoon om te ruilen , of te houden. Het is geen geheim dat ik een geschiedenis liefhebber ben en het aller interessantst vind ik de middeleeuwen en  renaissance ( dus ruwweg van 500 tot 1700, en dan neem ik het ruim) ZEER intrigerend vind ik het Engelse koningshuis en ik heb een bijzonder plekje vrij voor Henry VIII en zijn 6 vrouwen/ huwelijken. 

 De Atc's wordt dus een serie van 7 kaartjes. Henry en zijn 6 vrouwen. Anne Boleyn was wel de bekendste en het meest  fascinerend , zij werd na 3 jaar huwelijk o.a beschuldigd  van vreemdgaan en onthoofd . Haar heb ik het eerste gemaakt en de rest volgt dus nog

mijn ( kleine)  altaar
 Dan moest ik van de week denken aan een gesprek  dat ik met iemand hand ( bij  een heerlijk kopje thee ;-) dat chanten" ( mantra opzeggen)goed is voor meer dan een doeleind maar het doel waar we het over hadden was rust en helderheid creëren in je hoofd. Door te chanten vul je je hoofd met de betreffende chant en is er geen ruimte voor alle dingen die "malen" met wat oefening en vooral door doen kun je hiermee jouw energie ombuigen naar jouw wil en is het "malen" geen baas meer over jou. ( in een notendop hè, dat begrijp je)


Als je niet weet wat een mantra of chanten is: Een mantra is een gedicht, woord, uitspraak of een lettergreep die het midden houdt tussen een spreuk met magisch effect en een gebed.
De ene keer gebruik ik het voor het een, de ander keer voor het ander, dat ligt aan mijn doel/ bedoeling. Maar om een helder hoofd te krijgen gebruik ik vaak de volgende chant, eigenlijk een klein gebed,  aan de moeder ,dat achterelkaar herhaald wordt.

Divine mother
Mother divine
Show me the way
give me a sign

En dan wens ik je verder een hele fijne week toe :-)
Anita





13 opmerkingen:

  1. Leuk dat je mijn blog bezocht heb ;-) ik zie al dat we hetzelfde pad bewandel op Moeder Aarde.
    De chant is heel mooi en ook mooi om te doen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een geweldige kleden, daar zou ik ook meteen voor vallen. En ik zie nog net een stukje van het schilderij boven de bank, laat die nou ook hier aan de muur hangen :)

    en veel succes met je ATC tjes. Deze is in ieder geval prachtig geworden. En als je wat wilt ruilen, je weet me te vinden hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kleden zijn SUPER!! Zoiets zal nooit weggelegd zijn voor mij met de honden , kinderen, kleinkinderen.Ik heb wel eens gedacht aan kleurige tegels, maar ja....best zonde voor een huurwoning. De ATC is prachtig, goed idee om de beste man met zijn 6 vrouwen op ATC te zetten, dag, fijne zondag verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geweldig die kleden, wat een kleurexplosie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gefeliciteerd dan maar he met je prachtige kleden :)
    geniet er lekker van, ze zijn super

    en je eerste ATC ziet er veelbelovend uit, ik ben benieuwd naar de rest

    liefs Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige kleden! Daar word je zeker vrolijk van. Ben je toevallig ook bekend met Sri Aurobindo? Ik vraag dat omdat je het over de moeder hebt.

    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik heb het niet over sri aurobindo en de moeder.
      Als ik refereer naar de moeder bedoel ik De Grote Moedergodin of Drievuldige Godin/ the tripple goddess( maagd, moeder en oude wijze vrouw / maiden ,mother ,crone)
      moeder aarde ofwel de oermoeder.
      ( onder het tabje op mijn blog "het celtisch jaarwiel" wordt het ( en de syboliek) misschien duidelijker
      Ik ben geen wiccan, pagan of neopagan op zichzelf maar een mengeling van, Ik bewandel mijn eigen weg.
      ( eclectisch & solitair )

      Verwijderen
    2. Dank je voor de reactie. Heb meteen even de tekst bij het celtisch jaarwiel gelezen.Je eigen weg bewandelen is wat iedereen zou moeten doen. Ik pak zelf hetgeen overal uit waar ik wat mee denk te kunnen.

      Liefs Joke




      Verwijderen
  7. Wow Anita, wat een super mooie kleden zeg! Echt geweldig...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje dat ziet er gaaf uit met die kleden!

    Leuk altaar heb je gemaakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Iedereen creëert zijn eigen hoekje en weerspiegelt daardoor zijn ziel. Het ziet er een warm en gezellig nest uit, heel kleurrijk. Ik vind de tapijten super mooi.
    Chanten durf ik nog niet, ik wil dat de eerste keer niet alleen doen en ik heb hier (nog) niet direct een zielsverwant. Maar ik vind je mantra wel heel krachtig.
    Liefs,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Whow Anita, ik ben helmal onder de indruk van je mantra, loop er de hele dag al mee in mijn gedachten rond en weetje ik word er zelfs rustig van, wilde ik je even laten weten.
    Dankjewel voor de inspiratie.

    Oh en je kleden supervrolijk!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen