zaterdag 26 oktober 2013

bijzonder

Vandaag vierde ik dat mijn mama 75 jaar had geworden vandaag. Ze verliet deze wereld toen zij 42  en ik 11 was en ik mis haar nog elke dag! Maar het is geen droevige dag, het is een dag van warme herinneringen en dankbaarheid, dankbaarheid dat ze me in de korte tijd dat ik haar mocht hebben me zoveel waardevols heeft meegegeven. Iedereen vind zijn of  haar moeder natuurlijk bijzonder, maar die van mij? die was echt bijzonder *wink*
Ze wist al een tijd dat ze ging sterven en heeft die tijd gebruikt om mij een spoedcursus leven te geven met praktische dingen ( hoe kook ik een prakkie :-)) maar zeker ook normen , waarden, een  nuchterheid die zijn weerga niet kent en natuurlijk een ongekende dorst naar letters en lezen.
Ik was plots volwassen maar het heeft me gevormd tot wie ik ben, wat zeg ik, ZIJ heeft mij gevormd tot wie ik ben. Ik mag het zelf wat geschaafd hebben door de jaren heen ( en er af en toe een stukje afgestoten hebben ....) maar de basis? Die  komt van haar.
*hier is op jou mam!*

3 opmerkingen:

  1. Wherever your Momma is, she is marveling at how wonderful you turned out, and continue to be.......She is with you always......Love, your Dear Watson

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend lief van je Anita om je moeder zo te herdenken. En wat een bijzondere vrouw dat ze jou nog zo heeft geholpen om goed in het leven te staan!
    Dat verteld mij meteen dat het een heel krachtige persoonlijkheid was. Voor jou sterkte deze dag want ik weet hoe het is om je moeder te moeten missen met alle vragen in het leven die je als vrouw hebt. liefs,
    Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi moeder en wat onrechtvaardig dat ze zo jong overleden is . Het is soms oneerlijk. Die foto heb je zeker wel eens gescrapt? Nou, ik toost met jou op die lieve moeder van je. Sorry, ben net wakker, dus doe het met koffie :)

    BeantwoordenVerwijderen