zondag 24 november 2013

December daily kip kerrieschotel en ander gefreubel

Zo, alweer zondag, dat gaat snel!
Stiekum ben ik blij dat deze week erop zit... niet dat ie vervelend was hoor, maaar wel vermoeiend. Met mijn collega op vakantie moest ik samen met onze vrijwilligster het fort draaiende houden en dat is soms best lastig en vermoeiend! Maar klagers hebben geen nood dus...:-)

Ik ga voor het eerst een December daily maken en dat vind ik helemaal leuk! een album met de 31 dagen van december per dag een blad gescrapt is het concept in een notendop maar het is je eigen ding dus in principe geen regels of goed en fout. ( daat houd ik van :-)
Het duurde even voor ik een keus had gemaakt over album en papier maar ik ben eruit. Ik ben gegaan voor cardstock van Bazzil ( nordic pines) en ook voor papier van Bazzil ( countdown to christmas), ik zag het en was verkocht. Ik heb nu eenmaal een enorm zwak ( of obsessie, mag je zelf kiezen :D ) voor zwart gecombineerd met kleur dat vind ik gewoon heel erg mooi! Verder een setje kaartjes meegenomen die eigenlijk voor een SN@P album zijn ( december documented) maar die pasten er mooi bij. Internet afgestruint naar afbeeldingen die ik mooi vind en uitgeprint....dus met deze berg moet het hem gaan worden 8-) 
Ik ga voor A4 hoezen met vakverdeling en wil daar zelf een kaft om maken met boekschroeven.
Ik ben alleen nog niet uit over de bekleding daarvan dus dat laat ik nog even sudderen. Voorlopig kunnen de hoezen even in een map.


verder nog winter/kerst ATC's gemaakt en een kaartje voor de sunday sketch op het SA forum.
En er moet met drie mannen in Casa de Hooge natuurlijk ook gegeten worden dus gisteren was dat een kip kerrie overnschotel, heerlijk en makkelijk. Je kunt in deze schotel de doperwten voor broccoli vervangen en je hebt dan een heerlijke variant.

Kip kerrie ovenschotel ala nit@

nodig:


*pond kipfilet
*blikje champignon of kippen ragout
*bekertje crème fraîche
*1 a 2 flinke lepels masala kerrie ( is afhankelijk van smaak)
*1 grote pot doperwten
* blikje mais
*zakje aardappelpuree ( voor 4 porties)
* olijfolie
Zakje geraspte ( gratin) kaas

bereiding


 snijd de kip in kleine blokjes. Verhit de olie en bak de kip gaar, gooi de masala erbij.
Als de kip goed gaar is gooi je de ragout en de crème fraîche erbij, lekker even laten pruttelen en nu de doperwten en mais erbij.
maak ondertussen de puree ( kijk op de verpakking)

Stort het kip mengsel in een ovenschaal en daarop een laag aardappelpuree. als dit mooi glad is strooi je de kaas erover heen. Zet het in de voorverwarmde oven op 200 graden tot de kaas mooi goudbruin is.

Zoals ik al zei variëren wij dit recept door het soms met broccoli te eten. In dat geval maak je eest de broccoli roosjes goed schoon en kook je ze beetgaar. als ze goed uitgelekt zijn kun je ze in de ovenschaal doen, daaroverheen stort je dan het kip mengsel minus de doperwten, dan de puree en dan de kaas. ook erg smakelijk!

Dit recept is trouwens heel geschikt om al eerder klaar te zetten, ideaal als je weinig tijd hebt.


 Nou, heel verhaal weer haha, ik hoop dat jee een fijn weekend hebt en laat je een berichtje achter? dat zou ik leuk vinden!

liefs,
Anita

13 opmerkingen:

  1. Zit ik net je bericht te lezen denk ik ja, natuurlijk december heeft 31 dagen en geen 24 en kerst!!! Ik wilde er nl ook 1 maken, maar telde tot de kerst, hoe dom kun je zijn of hoe ben ik met kerst bezig nhihi. Ik ga er nog eens over nadenken misschien maak ik hem toch tot de kerst! mmmm.

    en dat recept lijkt me heerlijk, waar koop je die masala, in een toko?
    Las ook nog even je recept van de pompoensoep, maar ik las niet te vers maden ......En dacht ohhhh dat is pas echte halloweensoep!! maar het blee niet te versmaden te zijn, hihi. BlonTTTT neen hoor! Grijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahahaha ik heb weleens gehoord dat maden naar nootjes smaken dus wellicht volgens jaar * grijns*

    masala kun je bij de toko kopen maar ook de betere supermarkten hebben het hoor, of dat moet komen omdat ik in rotterdam woon daar heeft iedere supermarkt nu wel "buitenlandse" afdelingen. Je kunt voor dit recept best kerrie gebruiken maar Masala uit Suriname wordt bereid met een groot aantal verse kruiden en specerijen o.a. koriander, komijn, die vers gemalen en geroosterd worden; hierdoor komt het aroma van de kruiden en specerijen beter tot zijn recht.

    leuk dat je langskwam :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ik ga eens op zoek naar ma....., neen naar masala!!!!

      Verwijderen
  3. Recept klinkt goed, Anita. Heb 'm meteen maar opgeslagen!
    En veel succes met de December Daily. Ziet er goed uit allemaal, dus gaat vast lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oeww klikt lekker je recept, ga ik zeker proberen en wat een leuke ATC`s en dan ook nog een DD.. goed bezig dame!
    xox
    linn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, ben benieuwd naar je December Daily!
    Je hebt er in ieder geval prachtig papier voor uitgezocht.
    En je recept voor de ovenschotel wil ik ook eens uit gaan proberen ...

    Greetz,
    Maureen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, ben benieuwd naar je December Daily!
    Je hebt er in ieder geval prachtig papier voor uitgezocht.
    En je recept voor de ovenschotel wil ik ook eens uit gaan proberen ...

    Greetz,
    Maureen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhh dit receptje klinkt heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet het er hier gezellig uit, en het receptje lijkt mee heerlijk!

    Een fijne dag X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat je aan een DD gaat beginnen Anita. Ik ben heel benieuwd hoe de jouwe er uiteindelijk uit komt te zien. Ik doe het zelf op A5 formaat in een boekje van Bo Bunny met papier van Echo Park. Ik zal van de week wel foto's maken en op het SA zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal in kerstsferen zie ik, erg leuk! Succes met de december Daily!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een december daily, ik zie het her en der verschijnen en ik ben er zo bang van om er zelf aan te beginnen. De jouwe gaat in ieder geval mooi worden, met dat prachtige papier, samen met de Nit@ kleuren.
    En je blog mooi aangepast aan de sfeer. Top gewoon.
    Liefs,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen