zondag 17 november 2013

Over pompoenen, kaarten en een jaartje ouder worden....




Vroeger moest ik altijd een beetje met mijn ogen draaien als volwassenen zeiden dat de tijd steeds sneller lijkt te gaan: wat zeurden die mensen nou... tijd zat!
Maar heel stiekem ben ik daar van terug gekomen... de tijd gaat inderdaad steeds sneller...nou ja.... zo lijkt het dan.... haha ! Alweer een jaartje ouder en ik moet zegen, het bevalt me prima, dit stadium van mijn leven!

Dit stadium van het jaar trouwens ook , zoals ik al eerder vertelde: Ik houd van de herfst en de winter in heel veel opzichten. zeker niet als laatste haar geuren en kleuren. Dus was het de hoogste tijd om een lekkere pompoensoep te maken gisteren. Ik zal mijn favoriete recept hier neer pennen, hij is de moeite waard!
Het wordt overigens het eerste recept in het receptenboekje dat ik ga scrappen voor mijn oudste zoon. Hij is 19, studeert voor leraar biologie en woont voorlopig ( tijdens zijn studie) nog thuis maar hij vroeg me of ik voor hem een "de Hooge receptenboekje" wil maken met al onze lievelingsrecepten , speciaal voor hem ( hij mag graag koken).

Dus hier het "nietteversmadenhebjezininherfstkookdandezesoep" pompoensoep-recept:
Ingrediënten voor 4 personen:

1 pompoen in stukjes gesneden.
1 rode ui gesnipperd
1 gewone ui gesnipperd
2 bos uitjes in ringetjes
1 bouillonblokje 
200 gram Bacon uitgebakken
Creme fraiche
4 teentjes knoflook
  Dragon
  Oregano
  Peper en zout
geraspte kaas
 Voorbereiding: Snij de groenten zoals hierboven aangegevenBak de Bacon uit en snij het in reepjes/ stukjes

Bereidingswijze:


 
 Uien knoflook en bos ui fruiten in een scheutje olijfolie ( Ik gebruik zelf die van de LIDL, zie foto)-houd wat ringetjes bosui over voor de garnering

  Voeg de stukjes pompoen , de dragon, oregano en peper & zout toe ( voorzichtig met het zout, de Bacon is ook zout van zichzelf straks!)

  Voeg het bouillonblokje toe en water totdat de pompoen net onder      staat.
 stoof de pompoen totdat het gaar is (10 - 15    minuten, hoe kleiner de stukjes pompoen, hoe sneller ze gaar is)
 Pureer de soep bv met een staafmixer, Ikzelf gooi ze even in de blender.
 Serveer het in kommen en garneer het met een bolletje/ lepeltje creme freche en  besprenkel het met deovergebleven  ringetjes bosui, uitgebakken spekjes en geraspte kaas

Verder heb ik deze afgelopen weken nog een paar kaartjes gemaakt en een paar atc's voor swaps

De bovenste ATC was voor een spooky swap op scrappers anonimous, de andere ATC kaartjes zijn voor de Vintage swap op scrappers anonimous.








 Bedankt voor je bezoekje, en ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat. Fijne dag gewenst!
                                                                             Anita




10 opmerkingen:

  1. Leuke ATC's Anita. Zelf heb ik minder met deze tijd van het jaar. Veel vocht in de lucht waardoor ik altijd meer pijn heb. Maar ja, we moeten alle vier de seizoenen door en ze hebben allemaal mooie en minder mooie kanten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gave kaartjes/atc's heb je gemaakt, die eerste is mijn favoriet! en die pompoensoep lijkt me heerlijk, ben er gek op, maar heb het zelf nog nooit gemaakt...toch maar eens doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn dat super mooie kaartjes die je heb gemaakt!!

    groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een van je mooi atc mogen ontvangen. De rest ziet er ook mooi uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmmmh....lekker soepje, Anita. Bedankt voor het recept!
    Leuke ATCtjes en erg mooie kaarten. Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke kaarten en atc's. Van de bovenste kaart wordt ik wel een beetje akelig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. de soep lijkt mij ook lekker ja! en wat ben je lekker creatief bezig.. heerlijk gewoon!
    xox
    linn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig mooi bloem staat er op je onderste kaart.
    Staat heel mooi bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig mooi bloem staat er op je onderste kaart.
    Staat heel mooi bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een creapy ATC brrrrrr, wel heel knap! De andere zijn wat vriendelijker! hihi, Mooie kaart ook met die roos/bloem

    BeantwoordenVerwijderen