zondag 16 maart 2014

Mijn eigen computertje, kleurrijke restjes deken, parkieten en mooie mannen in spannende verhalen....

De afgelopen anderhalve week amper online geweest, Mijn computer was gecrasht en moest voor reparatie naar de winkel. de dinosaurus die vervolgens van zolder werd gehaald ( een kleine note book uit het jaar nul) was dusdanig langzaam dat ik er in berust heb en gewoon anderhalve week niet gecomputerd heb.
Maar mijn computer is weer gerepareerd en knort weer als een tevreden biggetje! Even weer alles opnieuw installeren en updaten en dan kunnen we weer vol gas, hij en ik :-)

Natuurlijk ook genoten van het heerlijke weer de afgelopen week... zalig! ik ben dan ook veel te vinden in ons mooie Zuiderpark, al dan niet met de hondjes. Ook de halsbandparkietjes vliegen weer lustig rond en ik blijf het toch een wonderlijk gezicht vinden, van die exotische diertjes gewoon zomaar in het park ;-)

Zo zonder computer heb je natuurlijk meer tijd voor andere dingen ( al heb ik mijn computergedrag de afgelopen jaren drastisch aangepast en verminderd) en Ben ik aan een volgend projectje begonnen: Ik heb belachelijk veel restjes haakkatoen verzameld over de jaren, je kent dat wel: je maakt iets en er blijft een bolletje, een half bolletje of een flink stuk over... weggooien doe ik niet, dat gaat tegen mijn natuur in, maar gebruiken komt er vaak ook niet van dus...... Ik ben nu een sprei/ deken aan het haken van al mijn restjes katoen. Hele en halve stokjes, niet te ingewikkeld dus lekker onder het tv kijken of het luisteren van een boek tegelijkertijd haken. ideaal :-) de restjes komen op, dus geen verspilling, ik blijf bezig en ik houd er een mooie sprei aan over, althans..... er zijn al een aantal kapers op de kust en ik ben nog niet eens op de helft haha

Dat ik een boekenwurm ben en een liefhebber ( lees fanaat) van mooie verhalen is geen geheim, het zou dus geen verrassing moeten zijn als ik zeg dat ook films en soms een goeie serie mij kunnen bekoren. Zo ben ik al een poos in de ban van de serie the tudors ( deze staat al geruime tijd in mijn kast en ik vind hem super!) Buiten het feit dat de renaissance en koning henry de achtste mij verbeelding altijd hebben geprikkeld mag hoofdrolspeler jonathan Rhys Meyers er zijn en ziet er een stuk appetijtelijker uit dan de echte henry, als je zo naar de schilderijen van de koning met een behoorlijke omvang kijkt zeg nou zelf.... foto nummer twee spreekt toch meer tot de eh... verbeelding
* grijns* Pasgeleden heb ik ook seizoen 1 van de nieuwe Dracula serie ( NBC) gezien met in de hoofdrol, jawel, deze zelfde jonathan Rhys Meyers en ik vond het een                                                         heerlijk verfrissende kijk op het oorspronkelijke verhaal van Bram stoker. Je herkend veel dingen maar ze blijken toch net iets anders dan je verwachtte ( als je Bram Stoker gelezen hebt)
Ik hoop dat er een seizoen 2 op de planning staat! maar daar is NBC nogal geheimzinnig over...
Nou, 't is nogal een post geworden, had ik na anderhalve week zonder computer toch nog heel vel te vertellen voor deze week :-)
fijne zondag nog!



6 opmerkingen:

  1. fijn dat ze je computer hebben kunnen maken. vliegen die parkietjes in het Zuiderpark rond? Daar gingen we vroeger( toen ik een jaar of 6 was ) ook veel wandelen .
    Leuk die deken met al die kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat de computer het weer doet. Toch lastig als je het ineens zonder moet stellen.
    Maar zo te lezen heb je je prima vermaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fijn dat je computer het weer doet, ik vind het altijd een drama als zulke dingen niet doen wat ze moeten doen. Leuke deken ben je aan het maken, mooi frisse kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Blij dat je weer in computerland bent aangeland. Dat wordt een heel erg mooie deken, heerlijk straks voor in de tuin als er even een fris windje waait terwijl je zit te genieten van je mooie boeken, veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahahaha, verplicht afkicken van de pc en zo te zien deed dat geen zeer. Ik heb ook een haakwerkje ter hand genomen, want met het goede weer afgelopen week en weekends, wil ik niet binnen zitten.
    Gek is dat hé, die papegaaitjes die het zo goed doen in de parken. In Brussel hebben ze er echt wel last van, want die verdringen de inheemse vogeltjes.
    En die knappe, jonge man mag er idd best wezen. Ik heb de serie ook gevolgd, historische drama's zijn mijn favo's.
    Liefs,
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Anita,

    Hoe is tie meid,leuk dat je op me bloggie geweest was .Kom helemaal niet meer op het scrapforum,heb nu fb en me blog, scrapforum ik was er opeens klaar mee.En zag laatst dat het ook veranderd is kwam er niet eens meer op.Nou ik mis het niet hoor.Inmiddels natuurlijk tijd zat nu ik geen baan meer heb maar ga nu voor het uitzendburo werken van de week weer genoeg aan de bak voor de EU-top wel lange dagen maar beter dat dan die uitkering al die verplichtingen,hoop dat ik daar snel vanaf ben.Maar goed nu over jouw las dat je computer gecrasht was ja heb ik ook 2 jaar geleden gehad en toen nog in de goeie tijd een MAC van me mannetje gehad.Moet er ook niet aandenken dat die crasht,kan geen dag meer zonder fb,en me smartphone.Had ik nooit maar kan niet zonder ze haha.Nou je bent lekker aan het haken geslagen is helemaal een hype tegenwoordig ,ik niet hoor blijf bij mijn papiertjes.Lezen dat kan ik niet een adhd'er is veel te snel afgeleid,maar freubelen kan ik wel uren achter elkaar. Nu ik thuis ben volg ik de serie The Game of Thrones zo supergoed en er komt al weer een nieuwe uit volgende maand.Meid ik ben weer lekker op dreef zoals je leest ,ik ga nokken,

    Liefs en een dikke kus Nit@

    BeantwoordenVerwijderen