zondag 23 maart 2014

Ostara, lentebloesem, washi tape en honderd boeken in een jaar....

En het was alweer zondag :-)
Ostara is net gevierd ( je viert het meestal op 21 maart maar het verschilt  per jaar, dit jaar was het 20 maart)
voor als je het je afvraagt is Ostara ( in een notendop) "Met Ostara zijn het licht en de duisternis in perfect balans, de dag en de nacht zijn op deze datum even lang.Daarom heet dit feest ook wel de Lente Equinox.( haar tegenhanger is Mabon, straks in september)Het duister is nu definitief verslagen en de dagen worden langer, de planten beginnen te groeien, alles wordt groen en vol hoop en goede moed. De leven gevende kracht, de vruchtbaarheid, van de jonge God en Godin groeit." Ook hier in de grote stad is het volop te zien, langs de vliet ( waar de foto van de bloesem is genomen), in het park, tussen de huizen.., het is genieten overal waar je kijkt.
Maar er is natuurlijk ook nog regen en dan is het heerlijk om binnen te zijn en te freubelen of op te krullen met een goed boek. Ik maak de laatste tijd wat minder kaartjes maar de jarigen worden niet minder. Ook mijn berg washi tape slinkt niet echt  dus ik heb deze week een voorraadje gemaakt. Kaartjes met washi tape in diagonale strepen en een stempeltje dat ik, heel lief, kado kreeg van Sylvia.
Afgelopen weekHet boek Isolde van ruth  Nestvold uitgelezen "Tristan en Isolde, Essylt en Drust, Yseult en Drystan: de spelling
is veranderd, maar geliefden zijn ze altijd gebleven. Nestvold
vertelt het verhaal van het beroemdste liefdespaar uit
de geschiedenis voor het eerst vanuit het perspectief van
de vrouw en creëert zo een epische vertelling vol intriges,
heroïek en liefde."

En halverwege de week begonnen aan  de mayfair witches, een driedelig epos van Anne rice over het leven van de Mayfair heksen, mocht je de nederlandse titels zoeken zijn dat  het heksen uur, heksenkind en heksenmeester
"In de archieven van de Talamasca, een geheim genootschap dat onderzoek doet naar paranormale activiteit, nemen de kronieken van de heksen van Mayfair een voorname plaats in. Hier bevindt zich de drie eeuwen omvattende familiegeschiedenis van twaalf generaties Mayfair-heksen en hun wedervaringen. Hun verhaal begint in de hooglanden van Schotland met de eerste heksenverbrandingen, hun migratie naar New Orleans en de totstandkoming van het Mayfair-huis aan First Street."
Toen ik aan het surfen was op het grote web kwam ik de volgende challenge tegen op book chick city en ik ga er aan deelnemen, je kunt instromen wanneer je wilt en wat je vanaf 1 januari tot dan gelezen hebt telt gewoon mee :-) ( klik op het plaatje om naar book chick city te gaan)
 book chick city
Een lijstje met wat ik tot nog toe gelezen heb zal ik in mijn volgende post zetten.
rest mij nog een prachtige tag te plaatsen die ik vorige week van  Marjolijn kreeg  als bedankje voor iets dan bijna geen moeite was: is hij niet prachtig?
fijne week gewenst!

8 opmerkingen:

  1. Leuke washitape kaarten, Anita.
    Geniet van de lente, ik hoop dat er veel mooie dagen komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kaarten zijn idd leuk geworden Anita! Lieve tag die je van Marjolijn hebt ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuke kaartjes heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke kaartjes, heerlijk dat het nu echt voorjaar wordt. Succes met de boeken uitdaging. Is mij iets te veel voor 1 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk je kaartjes van washi tape, zo simpel en zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, Anita, Heerlijk dat het weer lente is, de vogels waar je 's morgens wakker door wordt gezongen, alles ruikt weer fris en naar nieuw leven, heerlijk, ik ben gek op onze seizoenen!!! Je washitapekaartjes zijn erg leuk geworden, en wat een challenge, die durf ik net aan te gaan hoor, ik lees graag, dagelijks en voor mijn doen best veel maar 100 boeken neen dat red ik niet. Maar veel plezier met de challenge en vooral veel leesplezier maar dat is aan jou wel toevertrouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I was very encouraged to find this site. The reason being that this is such an informative post. I wanted to thank you for this detailed read of the subject. I definitely savored every little bit of it and I have you bookmarked to check out new stuff you post.
    As a Newbie, I am always searching online for articles that can help me. Thank You
    Top Ten Web Hosting Revi5ews

    BeantwoordenVerwijderen